Terima Kasih krn sudi FOLLOW blog saya (^_^)

Friday, June 4, 2010

Kursus Kepimpinan Pelajar Jpp di Johor

Pada 9 hingga 12 Julai 2008, seramai 20 orang ahli Jawatankuasa Perwakilan Pelajar(JPP) yang diketuai oleh saudara Muhamad Adli Adlan bin Zuhan(YDP) telah menyertai Kursus Kepimpinan Pelajar , JPP anjuran Program Matrikulasi, Kementerian Pelajaran Malaysia. Kursus ini telah diadakan di Pusat Latihan Felcra Tebing Tinggi, Segamat, Johor.
Perjalanan yang memakan masa hampir 9 jam ini telah diiringi oleh Tuan Haji Mokhtar bin Din, Ketua Jabatan Pengurusan Pelajar dan En. Tajuddin bin Gezai, Penolong Pengarah Hal Ehwal Pelajar. Walaupun amat meletihkan, semua ahli JPP telah disambut mesra oleh ahli JPP KMJ. Kami berpeluang menetap satu malam di KMJ sebelum bergerak ke Pusat Laihan Felcra lebih kurang 15km dari KMJ…

Sepanjang kursus tersebut, pelbagai aktiviti telah disusun antaranya ceramah Peranan dan Tanggungjawab JPP, ceramah Penyediaan Kertas Kerja dan Laporan, LDK Pengendalian Mesyuarat Yang Berkesan, LDK membina Kerja Berpasukan dan banyak lagi.
Pada sebelah petang pula, aktiviti kecergasan fizikal telah diadakan. Para JPP dari seluruh Kolej Matrikulasi dengan jumlah 220 orang telah berpeluang mempelajari senamrobik yang digabungkan dengan tarian zapin. Memang menarik!!!
Seterusnya , disamping menjalani setiap aktiviti yang dijalankan, setiap ahli JPP telah diberikan satu tugasan iaitu membuat persembahan dikir barat. Tugasan yang diberikan amat mencabar kerana para JPP perlu bijak mencari masa untuk mengatur dan menyusun persembahan tersebut.Tuntasnya, program ini telah memberi 1001 pengalaman yang bermakna kepada semua ahli JPP. Diharap agar manfaat yang diperoleh daripada program ini dapat dijadikan panduan dalam menggerakkan organisasi JPP.

report by siti_ exco 2p jpp kmpp 0809

No comments:

are you like this? click here...hehe

rayuanku...