Terima Kasih krn sudi FOLLOW blog saya (^_^)

Monday, April 23, 2012

Teruskan langkahmu... tidak perlu toleh ke belakang lagi...

Kita takkan pernah tahu apa yang Allah nak beri pada kita hari ini, esok mahupun bulan depan. Kerana itu rahsia Allah, cuma apa yang boleh kita buat, berdoa sebanyak mungkin dan berikhtiar sehabis daya. Sebab Tuhan sudah berjanji, kita akan diberi balasan atas apa yang kita kerjakan. Kalaupun tidak di dunia, pastinya di akhirat sana. Jadi jangan pernah letih untuk meminta pada-Nya. 
"(Ingatlah) hari (kiamat yang padanya) tiap-tiap seorang akan mendapati apa sahaja kebaikan yang telah dikerjakannya, sedia (dibentangkan kepadanya dalam catatan amalannya) ..."(Ali Imran ayat 30)
Cukuplah, setengah sem dah 'berehat'..Wahai diri, teruskanlah langkahmu walau ianya terkadang terasa perit...
Alhamdulillah, Allah beri kesempatan untuk sibukkan diri dengan gerak kerja dakwah... moga semuanya dikira amal ibadat untuk Allah SWT. 
Perbahasan AUKU   
18/4/2012 (Rabu),  Parlimen Malaysia  
Bersama Arasyi Yahya, Majlis Perwakilan Pelajar UPM 2011/2012 (kanan) dan Nur Syazwani Aziz, Timb. Helwani Gamis 2012 (kiri)




KUALA LUMPUR - Persidangan Dewan Rakyat telah meluluskan Rang Undang-Undang Universiti dan Kolej Universiti (Pindaan) 2012, dengan pindaan yang membenarkan pelajar universiti memegang sebarang jawatan dalam mana-mana persatuan atau pertubuhan di dalam dan di luar kampus. 
Perenggan 15(2)(c) telah digugurkan yang dicadangkan melarang pelajar daripada bertanding dalam pilihan raya bagi atau memegang apa-apa jawatan dalam mana-mana persatuan, pertubuhan, badan atau kumpulan pelajar di dalam kampus, jika pelajar itu memegang apa-apa jawatan dalam sesuatu parti politik.
Mahasiswa bersama institusi kedua di malaysia (PEMBANGKANG) untuk menuntut hak ISMP.

 Pada hari dan tempat yang sama turut diadakan penyerahan memorendum menuntut hak ISMP.  Setelah kecewa dengan diplomasi KPM hari sebelumnya beberapa wakil Mahasiswa UPSI bersama GAMIS menuju ke Dewan Rakyat, Parlimen Malaysia membawa suara mahasiswa.
2 tuntutan dari Mahasiswa Pendidik
1) Posting
2) Elaun praktikum


 

Konsert Opick Rhythm Of The Soul
20-21/4/2012, Dewan Muktamar, Pusat Islam, Kuala Lumpur

Kalau ikutkan, banyak program bertindih hujung minggu tersebut. Masa ni la perlu dipraktikkan kefahaman Fiqhul Aulawiyyat. Akhirnya memilih untuk bersama-sama Krew Gamis untuk Konsert Opick Rhythm Of The Soul (ROS). Pastinya menjanjikan pengalaman yang baru dan menarik!.

Konsert yang julung-julung kalinya menampilkan Opick ( Tombo Ati) dan gabungan penzikir-penzikir hebat tanah air seperti Ustaz Dzulkarnain, Ustaz Amal, Munif Hijjaz, Hazamin Inteam, dan Hafiz Hamidun.

Walaupun terasa penat berkampung 2 malam di Dewan Muktamar, Pusat Islam, Kuala Lumpur namun terasa terhibur dengan persembahan yang berjaya menitiskan air mata ni...


Jatuh Cinta dengan lagu-lagu OPICK. (^_^)
Antara gambar-gambar yang berjaya sempat dirakam...





Kerja perlu diteruskan, walaupun terasa 'bateri' dah nak habis. Tak sempat nak recharge... Kekuatan mental dapat mengatasi kekuatan fizikal. Ayuh, bekerja untuk Islam!

Kembara Amal Semarak Hijau (KASEH 6)
22/4/2012(Ahad), Tasik Puchong Perdana

Perlu jadi fasi untuk explorace khusus untuk adik-adik form 4-5. Kurang persediaan, mujur ada sahabat-sahabat yang memahami. Thanks...
sori boss, ana datang lambat.....
Petang rehat sekejap, excuse meeting BP... dah tak larat. Simpan tenaga untuk liqo' nuqaba' malam tu. Walaupun memang terasa letih lagi, alhamdulillah... ilmu yang ustaz sampaikan dapat absorb.
Antara intipati yang ustaz sampaikan...
Sememangnya telah mnjadi lumrah dan fitrah dlm perjuangan menegakkan agama Allah ini, para pejuang pasti berhadapan dgn pelbagai ujian dan rintangan. Istilah yg sering kita gunakan adalah MEHNAH dan TRIBULASI. Sejarah telah membuktikn bahawa semua pejuang Islam yg benar2 IKHLAS dan berada dlm jalan yg benar tdk mungkin terlepas drpd dikenakan UJIAN. Para Nabi, para Rasul Allah, shbt2 mereka, para ulama' pewaris Nabi dan sekalian daie secara umum pastinya ditimpa ujian yg dtg menguji. Perkara ni sudah menjadi suatu kemestian atau pra-syarat kpd pejuang Islam bg melihat sejauh mana KETAHANAN dan ISTIQAMAH mereka dlm PERJUANGAN.
hayati kata2 dibawah yg sangat mendalam maksudnya....

"Kita kena hadiahkan diri kita untuk Islam", Jadi bila sebut kita ni hadiah , maka kena bungkus bagi cantik dan elok sebab nak hadiah kepada yang terbaik" Kita bungkus dengan keikhlasan dan nilai2 penghayatan Islam..Kalau dah bungkus elok , masa tu baru berani sikit kita nak cakap macam al-Marhum Ustaz Fadhil Noor ; "Aku waqafkan hidupku untuk perjuangan Islam".Allahuakbar!!! . Antara intipati taujihat dari Pak Long Murabbi Dakwahku...
"..Bila mana diri diwaqafkan utk perjuangan Islam, jgn sesekali berniat meloloskan diri..sekali melangkah kehadapan maka teruskan langkah itu..Jgn pernah terlintas utk melepaskan rabithah perjuangan.. walau ribuan tribulasi melanda yakinilah dgn apa yg kita lakukan nescaya kemenangan pasti tiba.. derita kita adalah derita umat terdahulu. Penat kita hari ini utk generaasi akn datang. Perjuangan harus diteruskan..mg redha Allah sentiasa bersama kita.."
p/s: dah, jgn sedih2 lagi...teruskan gerak kerja...

No comments:

are you like this? click here...hehe

rayuanku...