Terima Kasih krn sudi FOLLOW blog saya (^_^)

Saturday, March 24, 2012

Dia Cinta Allah, Allah Cinta Dia.




Susuk tubuh muslimat itu melangkah dengan penuh yakin bahawa Allah di sisinya. Allah memelihara, Allah memerhati. Namun, ada tikanya tautan hati yang lemah terhadap Allah menjadikan dia mudah tewas dengan pandangan manusia. Letakkan Allah di hatimu, cukup! Allah akan memandu jalanmu wahai para mujahidah.



Langkahan Kaki Muslimat

Ada tikanya muslimat itu ditegur, "jaga langkahan kakimu, kerana hakikatnya engkau ialah muslimat. Tempatmu menjadi pengikut setia para muslimin mujahid di jalan Allah."

Wahai Muslimat, dalam perjuangan peganglah kata-kata bahawa "Itu ialah wanita muda Islam berjalan & dia sangat hebat".

Selagi berpaksikan pada redha Allah. langkahan kaki itu tidak perlu dihentikan untuk meratap sedih menerima teguran manusia. Kita sebagai muslimat hanya perlu berhenti seketika untuk menerangkan "Cukuplah Allah bersamaku, segala langkahan ini untuk redhaNya".

Benar, paksi langkah kaki mu perlu dipimpin oleh para muslimin. Namun, harus diingat bahawa untuk kamu terus istiqomah dalam medan perjuangan, tunjukkan diri kamu yang sebenarnya supaya muslimin yang ingin menyunting kamu sebagai suri hidupnya arif tentang diri kamu & tidak mengharapkan lebih perhatian selepas pernikahan. Isu ini bukan mainan. Inilah yang dibuktikan oleh Serikandi Mulia Zainab Al-Ghazali yang memberi kata dua kepada suaminya sebelum mereka menikah agar perjuangannya tidak terhenti selepas pernikahan. Andai bertemu serentak seruan jihad di jalan Allah & seruan suaminya, dia tidak teragak-agak menyahut seruan Ilahi kerana syahid itu cita-cita tertingginya.



Tegar Prinsip Muslimat

Hati yang penuh kelembutan walau dizahirkan dengan perwatakan tegas berprinsip akan terusik jua dengan pandangan manusia terhadapnya. Tidak kisah lah sama ada pandangan itu dari sahabat atau sahabiah.

"Jangan terlalu terkehadapan, bakal mengundang fitnah nanti"

Jadi, prinsip lillahitaala di hatimu pasakkan semantapnya. Hanya Allah tujuanmu, hanya Allah pemandumu, insyaAllah jalan penuh rintangan & persoalan manusia itu akan diselesaikan baik oleh perancangan Allah itu sendiri. Wanita itu sendiri fitnah akhir zaman, namun jangan dijadikan alasan itu untuk dirimu terus memencilkan diri dalam medan perjuangan.

Tika ada sesuatu yang perlu engkau tegakkan, ke hadapanlah & suarakan kerana Allah di sisimu.
Tika ada sesuatu yang perlu engkau tegahkan, ke hadapanlah & cegahlah kerana Allah di sisimu.
Tika ada sesuatu yang perlu engkau lindungi, ke hadapanlah & lindungi semampumu kerana Allah di sisimu.



Kelembutan Para Muslimat

Wahai Muslimat, kelembutan fitrahmu yang dikurniakan Allah kepadamu bukanlah penghalang dirimu terus maju kehadapan walau di tengah kepesatan muslimin dalam perjuangan. Khadijah r.a, Fatimah Az-Zahra, Aisyah r.a & ramai lagi susuk tubuh serikandi Muslimat menunjukkan fitrah muslimat itu ialah bijak, berani, cekal jiwanya, tegas prinsipnya.

No comments:

are you like this? click here...hehe

rayuanku...